نماینده عالی دولت در گیلان یکی از مهم‌ترین دلایل تراکم کامیون‌های ترانزیتی در پایانه مرزی آستارا را قدیمی بودن پل مرزی میان آستارا و کشور و جمهوری آذربایجان دانست و گفت: این پل تحمل ورود و خروج بیش از ۲۵۰ کامیون ترانزیتی در طول روز را ندارد.

تراکم کامیون‌های ترانزیتی در پایانه مرزی آستارا چیست؟

به گزارش کنگره سلامت مردان از آستارا، اسدالله عباسی عصر امروز در حاشیه افتتاح سامانه نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه مرزی آستارا و در جمع خبرنگاران با تشکر از وزیر راه و شهرسازی در استان گیلان جهت بازدید میدانی از پایانه مرزی آستارا اظهار کرد: پایانه مرزی آستارا یکی از پایانه‌های مهم ترانزیت کالا در کشور است که با مشکلاتی مواجه بوده که نقش مهمی در توسعه صادرات گیلان‌ و کشور دارد.  وی با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی صادرات در گیلان به نشست سال گذشته گفت: توسعه صادرات محصولات غیرنفتی یکی از اهداف دولت در کشور است و همین امر سبب شد تا به دلیل افزایش ۶۰ درصدی صادرات کالا در گیلان صورت تراکم کامیون‌های ترانزیتی در پشت پایانه مرزی آستارا باشیم.  نماینده عالی دولت در گیلان یکی از مهم‌ترین دلایل تراکم کامیون‌های ترانزیتی در پایانه مرزی آستارا را قدیمی بودن پل مرزی میان آستارا و کشور و جمهوری آذربایجان دانست و افزود: این پل تحمل ورود و خروج بیش از ۲۵۰ کامیون ترانزیتی در طول روز را ندارد ولی اکنون بیش از یک‌هزار کامیون ترانزیتی در پشت پایانه مرزی آستارا حضور دارند.  عباسی با ابراز خرسندی از راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه مرزی آستارا بیان کرد: وزیر راه و شهرسازی تلاش بسیاری برای الکترونیکی کردن سامانه نوبت‌دهی در پایانه مرزی آستارا انجام دادند زیرا در گذشته به دلیل دستی بودن نوبت‌دهی شائبه‌هایی وجود داشته و حتی مشکلات اجتماعی هم با خود به همراه داشته است.  وی از تخصصی اختیار برای احداث پل جدید مرزی در شهرستان آستارا خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت ورود و خروج کامیون در پایانه مرزی ۲۵۰ کامیون است ولی متأسفانه به دلیل کارشکنی در کشور آذربایجان همین امر هم به خوبی انجام نمی‌شود لذا با احداث پل جدید در پایانه مرزی آستارا ظرفیت ورود و خروج خودرو چندین برابر می‌شود.  استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به توسعه صادرات در کشور و به ویژه در استان گیلان گفت: امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی بخش اعظمی از مشکلات در پایانه مرزی آستارا برطرف و به زودی شاهد روان شدن ورود و خروج کامیون‌های باری در مرز آستارا خواهیم بود.  عباسی با بیان اینکه افق صادرات در استان گیلان بسیار روشن و امیدوار کننده است، افزود: با توسعه بنادر، گمرکات و پایانه‌های مرزی و به ویژه با افتتاح راه‌آهن رشت_کاسپین و رشت_آستارا، صادرات محصولات در استان گیلان رونق بسیار زیادی پیدا می‌کند.  پایان پیام/۸۴۰۰۸

تراکم کامیون‌های ترانزیتی در پایانه مرزی آستارا چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید